کیان خان جانکیان خان جان، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 9 روز سن داره

مینویسم برای قاصدکم !

یک سال و پنج ماهگی ...

1392/9/11 22:14
نویسنده : مامان زهرا
498 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز هفده ماهه من ،خیلی دوستت دارم ...

دوستت دارم شاید واژه بزرگی نباشه برای وصف احساسم ولی همینقدر میتونم بگم ...

این روزا تند و تند و تند میگذرن و تو هی بزرگتر و عاقل تر میشی و همه چیز رو بهتر از دیروز میفهمی ...

وقتی غرق دنیای کودکیت میشی و من رو هم مجبور میکنی پا به پات بچه بشم و بازی کنم خیلی لذت میبرم ...

لذت میبرم از اینکه استحقاق مادر شدن رو پیدا کردم ،از اینکه تو مال منی ...

مدام سرم رو رو به آسمون میگیرم و میگم :خدایا شکرت ...

نمیدونم اگر تو نبودی من الان کجای دنیا ایستاده بودم ...

هر روزم پر شده از تو ...

تو رو با تمام وجودم دوست دارم کیانم ...

عزیز هفده ماهه من ،خیلی دوستت دارم ...

دوستت دارم شاید واژه بزرگی نباشه برای وصف احساسم ولی همینقدر میتونم بگم ...

این روزا تند و تند و تند میگذرن و تو هی بزرگتر و عاقل تر میشی و همه چیز رو بهتر از دیروز میفهمی ...

وقتی غرق دنیای کودکیت میشی و من رو هم مجبور میکنی پا به پات بچه بشم و بازی کنم خیلی لذت میبرم ...

لذت میبرم از اینکه استحقاق مادر شدن رو پیدا کردم ،از اینکه تو مال منی ...

مدام سرم رو رو به آسمون میگیرم و میگم :خدایا شکرت ...

نمیدونم اگر تو نبودی من الان کجای دنیا ایستاده بودم ...

هر روزم پر شده از تو ...

تو رو با تمام وجودم دوست دارم کیانم ...

دایره لغاتت کاملتر و بیشتر شده و سعی میکنی منظورت رو به من بفهمونی ...

خیلی جدی میای با تکون دادن دستهات و ادا و اطوار و صدا به من بفهمونی که چی شده و انگار قشنگ یه چیزی رو تعریف میکنی ،اما من بیشترش رو نمیفهمم ...

میگم بگو کفش ! :میگی :تَش ...

تازه کفشاتم میاری میگی :پا دَدَ (بپوش بریم ددر)‌ ...

یه چیزی که بهت میدیم میگی :مِس (مرسی) ...

به مامان جون میگی :مامان اما به من هنوز میگی :ماما ...

قبلا هم عمه میگفتی ولی الان مفهوم عمه رو میدونی و عمه هات رو صدا میکنی ...

لباسهات رو میاری و میگی :پوش (بپوش برام)‌ ...

به عکس میگی :عَس ...

یه عکس از روز عقد من و بابایی توی یه قاب کوچیکه که عاشقشی ،میگیری دستت و توی خونه راه میری و باهاش حرف میزنی ...

به حسام میگی :ایسا ...

به امین میگی :اَمی ...

دست و پا و چشم و بینیت رو میشناسی اما فقط وقتی میگم چشمات کو سریع چشماتو بهم میزنی ...

بهت میگم :دستت رو بده یا پات رو بیار جلو میاری اما وقتی میگم کو!؟ نشون نمیدی ...

با مهارت تمام با قاشق غذا میخوری ...

وقتی آب میخوری اگر کسی کنارت باشه که لیوان رو بهش میدی اگر نه بقیه آب رو خالی میکنی روی زمین ...

تا لباسهات رو میارم که بپوشیم بریم بیرون میگی :دَدَ و ذوق میکنی و شروع میکنی بای بای کردن با در و دیوار ...

دوست داری صندل های روفرشی من یا دمپایی های خودت رو بپوشی و توی خونه راه بری ،اما فقط یک لنگه ...

وقتی میبینی یکی خوابه میگی :خا ،خا (خوابه ،خوابه) ...

عاشق باقلوا هستی اونم از نوع استانبولیش ...

کلا شیرینی خیلی دوست داری ،مخصوصا شیرینی تر ...

شیر دنت میخوری فعلا ،خدا رو شکر ...

موقع پی پی کردن میری توی اتاقت و بعد از تموم شدن کارت میای دست من رو میکشی و میبری به سمت حمام ....

سینه زدن رو کاملا یاد گرفتی و با هر آهنگ ملایمی سینه میزنی ،یه بار گوشی عمه لیلا دستت بود و یهویی یه دعا پخش شد ،گوشی رو گذاشتی زمین و شروع کردی به سینه زدن ...

با هر ترانه شادی هم دست میزنی و گاها نانای هم میکنی ...

عاشق تبلیغاتی ولی کارتون نه ،فقط یه بار از بره ناقلا خیلی خوشت اومد و سرت رو گذاشتی روی پای من و دراز کشیدی و خیلی معقول کارتون دیدی ...

شبها که از خواب برای آب خوردن بیدار میشی میای توی اتاق ما و میگی :ماما ماما و دست من رو میگیری و با هم میریم دم آشپزخونه ،من بهت آب میدم ،خودت لیوان رو میگیری و میخوری و لیوان رو به من میدی و برمیگردی تو اتاقت و سر جات میخوابی ...

عاشق اینی که یک بند بغلت کنیم و با آیفون با علیرضای خیالی صحبت کنی ،آخه فکر میکنی علیرضا همیشه پشت آیفونه ...

هر بار هم که تلفن زنگ میزنه میپری و میگی :عَضا (علیرضا) ...

اگر من زیاد با تلفن صحبت کنم میای گوشی رو از دست من میگیری و پرت میکنی و دستم رو میکشی و میبری توی اتاقت تا بشینم و با هم بازی کنیم ...

خیلی قشنگ لگوهات رو هم میچینی ،ولی سریع خرابش میکنی ...

حلقه های هوشت رو به صورت نامنظم توی مخروطشون میندازی و سریع هم خالیشون میکنی ،با انداختن هر حلقه خودت رو تشویق میکنی ...

بستن در شیشه ها رو یاد گرفتی ،قشنگ در رو میپیچونی تا بسته بشه اما نمیدونی که اگر بر خلافش هم بپیچونی باز میشه و از من میخوای برات بازش کنم ...

متاسفانه خیلی به دوشاخه و پریز علاقه پیدا کردی و مدام سعی داری دوشاخه سیم جاروبرقی رو بزنی توی پریز ...

عاشق کامیونهات و دوچرخه و لودرت شدی ...

نقاشی کشیدن رو خیلی دوست داری ،هر جا کاغذ و مداد یا خودکار ببینی شروع میکنی به خط خطی ...

میری سراغ لوازم ممنوعه ،انگشت اشاره ت رو رو به تکون میدی و رو به من میگی :دَ نَه (دست نزن) ...

اعداد رو به ترتیب ۱،۲،۳ و ۷،۸،۹ بلدی و این وسط ۴و ۵ و ۱۰ رو قاطی پاتی میگی ...

علاقه ت به گفتن ۲ و ۹ بیشتره ...

از مبل ها دیگه میتونی تقریبا بالا بری ،میری روی کاناپه و میخوای دری که برای گذاشتن لوله بخاری تعبیه شده رو برداری ...

خیلی سعی میکنی برای باز کردن در کشوهای سرویس خوابت ،اما هنوز موفق نشدی ،آخه خیلی سفته ...

روزی چند بار رادیاتورها رو چک میکنی ببینی داغ هستن یا نه !!! ...

میزان گریه هات نسبت به قبل خیلی بیشتر شده و برای هر چیز الکی کلی گریه میکنی ...

خیلی علاقه مند شدی به دیدن غذاهای در حال پخت روی گاز ،وقتی دارم اشپزی میکنم دوست داری بغلت کنم تا توی قابلمه ها رو ببینی ... 

دیگه به زدن رمز گوشی من و بابایی وارد شدی ،اول انگشتت رو میکشی تا صفحه وارد کردن رمز بیاد و بعد خیلی ماهرانه انگشتت رو روی اعداد میزنی ،البته رمز رو بلد نیستی اما میدونی رمز گوشی بابایی اولش ۹ و اول ۹ رو میزنی ...

خیلی خنده رو و خوش اخلاق و مهربون هستی و به همه همیشه لبخند میزنی ...

به بچه های کوچکتر از خودت اصل علاقه نداری اما با بزرگترها خیلی خوبی و همش میری روی پاشون میشینی و بوسشون میکنی و دلت میخواد باهات بازی کنن ...

حس مالکیتت نسبت به من و باباییت و اسباب بازی هات خیلی بیشتر از قبل شده ...

قد : 88 (رشد قدیت از نظر من کم و از نظر دکتر خوبه)

وزن : 13,380 (خدا رو شکر تمام وزنی رو که کم کرده بودی جبران کردی) 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

بهار مامان رومینا
17 آذر 92 20:44
زهرا جون باز هم مثل قبل میگم آفرین به این ثبت خاطراتت. هزار ماشا اله به کیان جونم.خیلی ناز و مردونه شده.
مامان زهرا
پاسخ
مرسي عزيزم
رالیا
18 آذر 92 0:59
17 ماهگیت مبارک باشه انشالا مرد کوچولوی خاله قوربون اون قیافه مهربون شما بشم من ،خاله رالیا عااااااااااااااااااااااشق شماست
مامان زهرا
پاسخ
مرسي خاله جوني ! من و مامانمم عاشق شما هستيم !
مرجان مامان آرش
18 آذر 92 9:02
هزار ماشالله ... چشمام كف پات خاله يعني عاشق اين عكسم. به نظرم قشنگترين عكسيه كه تا حالا از كيان خان جان ديدم. خدا حفظت كنه گل پسر. برات بهترين هارو آرزو دارم.
مامان زهرا
پاسخ
مرسي ،خدا نكنه خاله ش ،ان شاالله كه سايه پرمهرتون هميشه بالاي سر گل پسري باشه ! اين عكس رو هم براي پاسپورتش گرفتيم ،چشمهاتون قشنگ ميبينه !
مامان پانیسا
18 آذر 92 10:12
هفده ماهگیت مبارک باشه آفرین به مامان خوبت آفرین به تو که داری مستقل بار میای زهرا فکر کنم پانیسا دیر زبون بازکرده قدرت یاد گیریشم کمتره به نظرت چه کار کنم میشه کمکم کنی شما از چه روشی استفاده میکنید تو انجام کار و حرف زدن
مامان زهرا
پاسخ
وا ،اين چه حرفيه ميزني صدي جون ! خيلي از بچه ها دير زبون باز ميكنن ،دليل بر پايين بودن قدرت يادگيري نميشه كه ! بشين تموم كارايي رو كه انجام ميده روي يه كاغذ بنويس تازه ميفهمي چقدر بچه ت ياد گرفته و تو حواست نيست ! بعد هم اگر ميبيني كيان مستقله چون اولا شيرخشكيه و من ساعتها ميتونم بذارمش پيش كسي يا جدا بخوابونمش و دوم اينكه من و همسرم هم هر كدوم استقلال شخصي خودمون رو داريم ! مطمعن باش چند وقت ديگه پاني و بقيه دختراي تاپيك ٩١ از پسرا جلو ميزنن !
مونا
18 آذر 92 14:55
پسرم مثل اقاها نشسته جیگر من زهرا ولی من واقعا سختمه خیلی دوست داشتم بچه ام یکی یه دونه نباشه اخه اصلا تک فرزندی رو دوست ندارم ولی واقعا دست تنها خیلی سخته.خیلی خیلی سخته !!!
مامان زهرا
پاسخ
نظر لطفتونه خاله ش ،البته يه ٤٠-٣٠ تايي عكس گرفتيم تا يه چندتاييش خوب دراومد ! در مورد فرزند دوم هم من با تمام سختيهاش باز هم موافقش هستم چون دور و برم بچه هايي رو ميبينم كه دارن از هم بازي و هم زبون نداشتن واقعا صدمه ميخورن !!! البته خوب هر كاري سختي خودش رو داره ،مثلا درس خوندن !!! به خدا من معماري ميخوندم و همزمان دو تا بچه رو هم بزرگ ميكردم تازه كلاس نقاشي و زبان هم ميرفتم ،يه شبهايي فقط شايد ٣-٢ ساعت ميخوابيدم اما الان راضيم ! بعد هم من از همه تون دست تنها ترم به خدا تازه دو تا هم تجربه بارداري ناموفق داشتم !!! سختيش ٤-٣ ساله عوضش بعدش راحت ميشي ... البته اگر تا ٣ سالگي بعدي رو بياري كه به درد اولي بخوره !!!
sunny
19 آذر 92 10:36
سلام ای جانم ماشالا هزار ماشالا مردی شده واسه خودش. خیلی برام جالبه که کیان جان شبها تنها میخوابه!! آفرین به تلاش و همتتون. انشالا خدا بهتون انرژی مضاعف بده همراه با سلامتی و دل خوش...
مامان زهرا
پاسخ
مرسي دوست گلم ! كيان تنها ميخوابه چون از ٣ ماهگي عادت كرده ،البته به جز شبهايي كه بيماره و نياز به مراقبت هاي ويژه داره !
مامان پانیسا
20 آذر 92 14:23
زهرا تو یک خواهر خوب و به تمام معنا هستی یعنی میدونی همیشه روت حساب میکنم خیلی چیزها ازت یاد گرفتم خیلی وقتی های که مشکل هم داشتم کمکم کردی ایشالله همیشه خدا کمکت کنه با راهنماییهات و حتی چیزهای که بهمون یاد میدی همیشه الگوی من بودی حتی در مورد فرزند دوم خیلی منطقی در موردش نظر دادی من خیلی موافقم دخترم و از شیر بگیرم و مای بی بی اقدام کنم 9 ماه هم طول بکشه دقیقا همون سه سال میشه به همسرم گفتم میگه درسته اینم یک هم بازی می خواد و باهمم بزرگ میشن باز هم ممنونم خیلی دوست دارم خواهر گلم !
مامان زهرا
پاسخ
مرسی صدی جونی ،نظر لطفته گلم ! شما همیشه نسبت به من لطف داری عزیزم ! خیلی خوشحالم که یکی هم عقیده با خودم پیدا کردم ،تازه من ۳ تا بچه میخواستم اما خوب تا همین الانشم چون خیلی سختی کشیدم به ۲ تا دارم رضایت میدم ! البته امیدوارم که بارداری بعدی اذیتم نکنه و بتونم برای کیان یک خواهر یا برادر سالم بیارم تا بچه م هم تنها نباشه !
مامان پانیسا
21 آذر 92 23:16
ایشالله این دفعه هم باید باهم اقدام کنیم چون حرفتو واقعا قبول دارم دخترم و از شیر بگیرم و مای بی بی اقدام کنم 9 ماه هم طول بکشه دقیقا همون سه سال میشه همه میگن بعد این چون سرد بشی دیگه میره برای هفت سال اون وقت دیگه هم بازی هم نمیشن و دردسر تازه از اول شروع میشه این نهایت 4 سال سختیه و بقیه اش راحتی هر کدوم 2 سال
مامان زهرا
پاسخ
ا شاالله ،ببينيم ديگه كدوم يكي از ماماناي نود و يكي رو ميتونيم با خودمون همراه كنيم !!!